سرخط خبرها
خانه / دانلود / دانلود مقاله بیوگرافی و بررسی آثار ایرج کلانتری

دانلود مقاله بیوگرافی و بررسی آثار ایرج کلانتری

دانلود مقاله بیوگرافی و بررسی آثار ایرج کلانتری

دانلود مقاله بیوگرافی و بررسی آثار ایرج کلانتری به صورت Word بوده و شامل ۲۸ صفحه می باشد. این مقاله به صورت جامع و کامل به بررسی زندگی این معمار، فعالیت ها، سوابق و تحلیل جدولی اثار وی پرداخته است. این مقاله کاملا به صورت تخصصی گرد آوری شده و مناسب جهت ارائه در درس آشنایی با معماری معاصر ایران می باشد.

گوشه ای از توضیحات:

ایرج کلانتری طالقانی، معمار و شهرساز، که در حال حاضر ریاست هیات مدیره مهندسین مشاور باوند را بر عهده دارد یکی از صاحب نظران عرصه معماری و شهرسازی کشور است که از کلان (در مقیاس شهرسازی) تا خرد (طراحی اجزاء و جزییات معماری)را آزموده است. ایرج کلانتری که یکی از شاخص ترین معماران متاخر نسل دوم معماری معاصر ایران است، مفاهیم و اندیشه های خاصی بویژه در حیطه معماری مسکن دارد. تجربه ی چهل سال معماری مدام به کلانتری آموخته که معماری گذشته ی ایران پر از ظرافت ها و مفاهیم بنیادی است و منبعی بسیار غنی برای معماران امروز ایران محسوب می شود. ولی این بدان معنا نیست که کلانتری در پی نوآوری و الهام از معماری غرب نبوده است.

معماری ایران همواره معماری حسی و در عین حال منطقی بوده است که از محیط، اقلیم و البته باورها زاده شده است. من با اولویت دادن به قابلیت های بستر طرح همچنان این اصل مهم معماری ایرانی را رعایت می کنم و از باورها و فرهنگ ایرانی آن چیزی را می گیرم که خمیر مایه و روح معماری است. معتقد نیستم که یک اثر جدید باید همشکل و در راستای معماری گذشته باشد بلکه باید چیزی بر آن بیفزاید. طبعا با رعایت همجواری ها، اقلیم، مهارت های فنی و مصالح بومی و عوامل محیطی نمی توان یک چیز بی ربط به معماری منطقه ایجاد کرد ولی می توان آن را ارتقاء داد.

ایرج کلانتری در همان اولین دهه فعالیت حرفهای خود مسیر شکلگیری امروزی شدن معماری ما را با کارهای عمدتا مسکونی خود نشانهگداری کرد. اندازههای کوچک این نشانههای مهم امکان خودنمایی در حجم انبوه و گسترده ساخت و سازهای تهران را به آنها نداد. حتی اگر انبوهی و گستردگی ساخت و سازهای تهران هم نبود ظاهر عاری از هرگونه جلوهگری آنها نظرهای غالبا ظاهربین را به خود جلب نمیکرد.

دانلود مقاله بیوگرافی و بررسی آثار ایرج کلانتری شامل:

مقدمه

معرفی شخصی معمار

عناوین و سمت ها

مشاغل و مسئولیت ها

فعالیت ها

آثار تالیفی

جدول معرفی و بیوگرافی ایرج کلانتری

زمینه های فکری معمار

معرفی آثار مطرح معمار

جوایز معمار

عقاید و نظرات معمار

معماری سنتی ایران از نظر ایرج کلانتری

معماری مدرن از دیدگاه ایرج کلانتری

موضوع طراحی خانه از دیدگاه ایرج کلانتری

نظریات معمار در مورد ناهمگونی نماهای شهری

بررسی تفکر و نحوه طراحی معمار

عقاید و نظرات دیگران در مورد کلانتری

تحلیل آثار بر اساس ساختار

تحلیل خانه دریابندری

تحلیل هتل میگون

تحلیل اقامتگاه سفیر ایران

تحلیل سفارتخانه ایران در گرجستان

تحلیل موزه هنرهای معاصر اهواز

استخراج مبانی نظری

تناظر نظر و عمل در تحلیل آثار معمار

نتیجه گیری

منابع

درباره ی دانش فا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *