سرخط خبرها
خانه / دانلود / پاورپوینت آسایشگاه مسلولین پایمیو

پاورپوینت آسایشگاه مسلولین پایمیو

پاورپوینت آسایشگاه مسلولین پایمیو

پاورپوینت آسایشگاه مسلولین پایمیو شامل ۱۵ اسلاید و به صورت فایل پاورپوینت می باشد و قابل ویرایش است. این فایل معماری توسط تیم تحریریه دانش فا تهیه و تنظیم شده است.

قسمتی از توضیحات:

فنلاند مانند بقیه دنیا قبل از جنگ جهانی دوم درگیر مبارزه با سل بود. مسابقه ای بر سر طراحی نقشه ای برای آسایشگاه مسلولین در پایمیو واقع در جنوب غربی فنلاند که تقریبا ۳۰ کیلومتر از شهر تورکیو فاصله داشت. در سال ۱۹۲۸ برگزار شد و نتیجه آن در سال بعد مشخص گردید. آلتو در طراحی این مکان برنده شد. او نقشه ها را با یک نماد پنجره ال شکل نمایش داد. او ایده این پنجره ها برای بیماران را از آندره لورکات گرفت. هر چند پنجره های مستطیل قدیمی به دلایل عملی طی ساخت جایگزین پنجره های ال شکل شدند.

آجر در سقف ساختمان اولیه قرار گرفت و سقف های محصور آجری اطراف خانه ها جایگزین سقف های صاف شدند. آلتو در نقشه ای بر اساس آن محوطه کاربری های مختلف را در چهاربخش ساختمان گروهبندی کرد و سه بخش اصلی ساختمان شامل بخش مخصوص بیماران، بخش اجتماعی و اداری، قسمت سرویس شرقی و بخش گرمایشی مرکزی را تقسیم نمود. آسانسورها و پلکان که به طبقات بالا منتهی می شوند در محوطه ورودی متصل به بخش های ساختمان قرار دارند.

آلتو در دهه ۱۹۵۰ یک بخش سرویس جدید طراحی کرد. بعد از این که تعداد مسلولین کم شد در دهه ۱۹۶۰ این مجموعه به شکل یک بیمارستان معمولی در آمد. یک تغییر که روی ظاهر سساختمان اثر گذاشت بازسازی آن در سال ۱۹۶۳ بود که فضای باز استراحت به شکل اتاق های دربسته بیماران در آمد. آسایشگاه به عنوان یکی از ساختمان های معماری مدرن قبل از جنگ جهانی دوم توجه زیادی را جل کرد. این آسایشگاه پیشرفت غیر منتظره آلتو به سوی شهرت بین المللی بود. افتتاح مجموعه به شکل بیمارستان معمولی با بازسازی و ایجاد سازه های جدید همراه بود. یکی از اتاق های بیماران هنوز به شکل اولیه باقی مانده است.

تصاویری از اسلایدها:

 

پاورپوینت آسایشگاه مسلولین پایمیو

 

پاورپوینت آسایشگاه مسلولین پایمیو شامل:

  • مقدمه
  • ایده و نحوه طراحی
  • سازه ساختمان
  • پلان ها
  • برش
  • سایر نقشه ها

درباره ی دانش فا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *