سرخط خبرها
خانه / معماری / معرفی بناها / بناهای اداری / برج ایندکس نورمن فاستر

برج ایندکس نورمن فاستر

برج ایندکس نورمن فاستر

برج ایندکس نورمن فاستر در مرکز تجاری بین المللی دبی با ارتفاع ۳۲۸ متر و در ۸۰ طبقه ساخته شده است. برج دارای ۵۲۰ آپارتمان لوکس و با امکانات کامل است. ۲۵ طبقه برج به فضای اداری اختصاص داده شده و فروشگاه، رستوران، استخر و باشگاه بدنسازی از دیگر امکانات موجود در برج ایندکس است.

 

برج ایندکس نورمن فاستر

 

برج ایندکس نورمن فاستر

 

طبقات بالایی برج که به فضاهای مسکونی اختصاص یافته اند با ۴ فریم A شکل باریک که مرکز به مرکز آنها ۲۷ متر از هم فاصله دارند نگهداری و در انتهای بیرونی هر طبقه به فریم ها محکم شده اند.

۲۵ طبقه اداری برج ایندکس بدون ستون و به کمک دیواره هایی که کف های هر طبقه را محکم می گیرند مهار شده اند. بخش های اداری با یک طبقه لابی شفاف از طبقات تجاری جدا شده اند. جانمایی برج به صورت شرقی غربی است تا بهترین دید را به منطقه تجاری، دریا و صحرا داشته باشد. این جهت گیری به کاهش جذب گرما توسط ساختمان و در نتیجه مصرف کمتر انرژی برای تهویه و خنک سازی نیز کمک می کند. یک سیستم پوشش اتوماتیک در نمای جنوبی فضای داخلی برج را از ورود گرما و نور بیش از حد محافظت می کند.

 

برج ایندکس نورمن فاستر

 

برج ایندکس نورمن فاستر

 

 

آسانسور مرکزی در هسته برج قرار گرفته و طبقات اداری را سرویس می دهد. دسترسی به دیگر طبقات از آسانسورهای در قسمت شرقی و غربی برج امکان پذیر است. آسانسوری با ابعاد کوچکتر دسترسی ساکنان به ۴۰ طبقه فضاهای مسکونی را ممکن می سازد. این اسانسور به ساکنان اجازه می دهد که دسترسی مستقیم به لابیی میانه برج، پذیرش ساختمان، فضاهای استراحت، رستوران، استخر و باشگاه بدنسازی داشته باشند. یک آسانسور خصوصی نیز ساکنان را به آپارتمان هایشان می رساند. واخدهای بسیار مجلل دو طبقه و سه طبقه برج بادیدهای بسیار زیبا و دلپذیر همانند تاج در بالاترین نقطه ایندکس قرار گرفته اند.

ورودی برج از یک سرسرای به ارتفاع ۴ طبقه صورت می پذیرد و ضمن تحقق ایده طبقه نرم در سطح همکف مقیاس انسانی مطلوب در فضای ورودی ساختمان تامین می شود.

 

برج ایندکس نورمن فاستر

 

برج ایندکس نورمن فاستر

درباره ی دانش فا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *