سرخط خبرها
خانه / دانلود / پاورپوینت تحلیل و بررسی فروشگاه نیل بارت

پاورپوینت تحلیل و بررسی فروشگاه نیل بارت

پاورپوینت تحلیل و بررسی فروشگاه نیل بارت

 

پاورپوینت تحلیل و بررسی فروشگاه نیل بارت

پاورپوینت تحلیل و بررسی فروشگاه نیل بارت شامل ۲۱ اسلاید پاورپوینت می‎باشد و قابل ویرایش است. این فایل معماری توسط تیم تحریریه سایت دانش فا ترجمه و در قالب پاورپوینت تدوین شده است و آماده ارائه برای نمونه موردی فروشگاه پوشاک یا فروشگاه‎های لباس می‎باشد.

گوشه‎ای از توضیحات:

زاها حدید متولد سال ۱۹۵۰ در بغداد است. قبل از مهاجرت به لندن در سال ۱۹۷۲، در دانشگاه آمریکایی بیروت در رشته ریاضیات تحصیل کرد. پس از مهاجرت در مدرسه معماری لندن (AA) مشغول به تحصیل شد که در آنجا موفق به دریافت دیپلم افتخار در سال ۱۹۷۷ شد. حدید “موسسه معماران زاها حدید” را در سال ۱۹۷۹ بنیان نهاد و اولین ساختمان خود را که ساختمان آتش نشانی ویترا در آلمان بود را در سال ۱۹۹۳ ساخت.

سیر تکامل بناهای ساخت حدید، از فرم بهم پیوسته ایستگاه آتش نشانی ویترا گرفته تا فضای شهری روان و فوق العاده موزه هنر قرن ۲۱ مکسی در رم، از مرکز ورزش های آبی لندن برای المپیک لندن تا مرکز حیدر علیف در باکو، همه نوعی میل مستحکم برای به چالش کشیدن و نوآوری را به تصویر می کشد. فرم و فضا در ساختار بنا تنیده شده اند. این ها ساختمان هایی هستند که از بافت خود پدیدار می شوند و قادرند برنامه های مختلف را به هم پیوند بزنند، که همیشه منجر به سوپرایز می شود و پیوند خوبی ایجاد می کند.

گروه معماری زاها حدید  بوتیک جدید را برای طراح ایتالیایی، “نیل بارت” طراحی کرده اند که هر کدام شامل بخشی از یک طرح انتزاعی است که به صورت یک طرح واحد طراحی شده اند. ایده “فروشگاه در فروشگاه” به این دلیل ابداع شد تا ۴ فروشگاه در سئول و یک فروشگاه در هنگ کنگ را در بر بگیرد. معماران این طرح را به شکل یک جریان آزاد طراحی کردند که به ۱۶ بخش تقسیم شده که هر بخش به عنوان یک سیستم جداگانه قادر به فعالیت است.

مفهوم و کانسپت طرح نیز مبنی بر برش های مینیمالی است که برند نیل بارت در طراحی خود به کار میبرد و به موازات رویکرد وی در استفاده از پارامترهای یکسان مانند نقاط ثابت، انحناهای یکسان و برش های هماهنگ است. به گفته این معماران قصد آن ها از طراحی چنین بنایی این بود تا پروژه ای ایجاد کنند که در عین حال که انسجام دارد، انتخاب های متفاوتی به مشتریان بدهد. هر بخش جداگانه مانند بخشی از عنصر اصلی یا مانند تکه ای از پازل عمل می کند.

به جای طراحی یک اتاق یا فضا به تنهایی، طراحی زاها حدید یک گذرگاه مدور را ایجاد کرده تا به مشتریان این امکان را بدهد تا فضا را با روش های مختلف تفسیر و تجربه کنند. مبلمانی که در نقاط کلیدی فروشگاه جای گرفته اند، فضا را به گونه ای ایجاد کرده اند تا از یک راه باریک به یک فضای بزرگ و دلباز برسند. مفهوم فروشگاه با ویژگی های مکمل و در عین حال دوگانه مرتبط با زن و مرد بازی می‌کند.

طراحی نهایی توسط مدل های ۳D رایانه ای شکل گرفته اند. این طرح ها توسط نرم افزارهایی ایجاد شده که ورق “Corian” را به سطوح پردازش شده ۳D تبدیل می کند. بخشی از این سطوح با اتصالات ساخته شده اند که آماده مونتاژ شدن به بخش های بزرگ هستند. معماران زاها حدید با استفاده از آخرین برنامه نویسی های ۳D و CNC توانستند تفسیر بسیار دقیقی از طرح را در ساخت بنا ایجاد کنند.

تصاویری از اسلایدهای پروژه:

 

پاورپوینت تحلیل و بررسی فروشگاه نیل بارت

 

پاورپوینت تحلیل و بررسی فروشگاه نیل بارت

 

پاورپوینت تحلیل و بررسی فروشگاه نیل بارت شامل:

  • بیوگرافی زاها حدید

  • جوایز زاها حدید

  • نظریه معماری زاها حدید

  • سیر تکامل بناهای معماری زاها حدید

  • تحلیل و بررسی فروشگاه نیل بارت

  • معرفی پروژه

  • کانسپت و مفهوم طرح

  • فضاهای پروژه

  • نکات طراحی

  • مدل‎های سه بعدی

  • پلان طبقه همکف

  • پلان طبقه اول

  • برش ساختمان

درباره ی دانش فا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *