سرخط خبرها
خانه / دانلود / برنامه فیزیکی مجتمع پرورشگاهی کودکان

برنامه فیزیکی مجتمع پرورشگاهی کودکان

برنامه فیزیکی مجتمع پرورشگاهی کودکان

برنامه فیزیکی مجتمع پرورشگاهی کودکان شامل جداول بخش ها، ریزفضاها و ابعاده و اندازه ی مورد نیاز مجتمع پرورشگاهی بوده که به صورت دو فایل word و پاورپوینت قرار داده شده است.

بی سرپرستی بیشتر از آنکه یک مشکل فردی باشد مشکل اجتماعی است . امروزه در سرتاسر دنیا با افزایش بی رویه کودکان بی سرپرست روبه رو هستیم این افزایش دلایل زیادی از جمله فقر ، جنگ ، افزایش فساد و فحشا ، اعتیاد و .. دارد . این کودکان قربانیان خشونت جامعه ای هستند که نه تنها آنها را از داشتن پدر و مادر و کانون گرم خانواده محروم ساخته بلکه پذیرای آنها نیست و به چشم سر بار به آنها می نگرد. در ذهن کوچک کودک که همواره نیاز به یک پناه را احساس می کند بودن در محیطی که بطور دائم احساس تشویش ، نگرانی و اضطراب و ترس همیشگی ، ضعف در شخصیت را بدنبال خواهد داشت و افسردگی و خزیدن به کنجی آرام ، آرزوی متداولی در بین این دسته کودکان است و به عکس ممکن است بعضی از کودکان برای جلب توجه و مطرح شدن و یا متمایز شدن از دیگران دست به اعمال خشونت آمیز و در نهایت به شخصیت ناهنجار با قدرت خلق مشکلات فراوان برای اجتماع تبدیل شوند.

جنگ جهانی دوم علاوه بر ویرانی‌ها و صدمات روانی بسیار، اثرات مخربی نیز بر وضعیت کودکان گذاشت. به همین دلیل در سال ۱۹۴۹در کنفرانس بین‌المللی کارشناسان و مدیران جوامع اطفال در بلژیک به موضوع در تعلیم و تربیت و بازگشت دادن اطفال به راه راست در اجتماع پرداخته شد. در این کنفرانس دکتر «ژان شازان» قاضی دادگاه اطفال فرانسه در سخنرانی خود تحت عنوان دسته‌های ضد اجمالی اطفال و بازگشت دادن آنها به محیط و جامعه، از اصطلاح «کودک کوچه» استفاده کرد. وی بر این باور بود که کودک، کوچه را به جهت مشکلات خانوادگی و وضعیت نامطلوب اقتصادی انتخاب می‌کند.

همچنین دکتر «ماریا و نتورینی» ایتالیایی- در این کنفرانس سخنرانی خود را با عنوان «اطفال کوچه» ارائه نمود و در آن به ذکر عواملی که موجب رها شدن کودکان در خیابان و ولگردی آنان می‌شود، پرداخت. در سال ۱۹۵۰ یونسکو مباحث ارائه شده در این کنفرانس را در نشریه‌ای تحت عنوان «کودک ولگرد» به چاپ رساند.

برنامه فیزیکی مجتمع پرورشگاهی کودکان شامل:

برنامه فیزیکی فضای اصلی مجتمع پرورشگاهی کودکان

برنامه فیزیکی بخش آموزشی

برنامه فیزیکی بخش اداری

برنامه فیزیکی بخش خوابگاه

برنامه فیزیکی بخش ورزشی

برنامه فیزیکی بخش سلف سرویس

درباره ی دانش فا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *