سرخط خبرها
خانه / دانلود / دانلود برنامه فیزیکی خانه موسیقی

دانلود برنامه فیزیکی خانه موسیقی

دانلود برنامه فیزیکی خانه موسیقی

دانلود برنامه فیزیکی خانه موسیقی شامل دو فایل Word و پاورپوینت بوده که به صورت جدولی به بیان ریزفضاها و ابعاد و اندازه خانه موسیقی نیز می پردازد. این فایل مناسب جهت ارائه در درس طراحی معماری و قابل استفاده در مطالعات معماری نیز می باشد.

معماری و موسیقی در ابعاد علمی و به‌ویژه هنریشان، از ارکان اصلی فرهنگ و تمدن بشر در هر گستره‌ی زمانی،  و بیانگر رشد و تعالی روحی و معنوی افراد نسل خود بوده و نیز نمایانگر نحوه‌ی نگرش و بینش آنان به جهان پیرامون و درون خود است. انسان در حیات معنوی خود و در گستره‌ی فعالیت‌های خویش، به شیوه‌های مختلف به دنبال کمال بوده و از هنر، به‌عنوان ابزاری برای تجلی روح در جستجوی «کمال و جمال مطلق» استفاده کرده است.

رید در تعریف چگونگی هنر معتقد است «ماهیت اصلی هنر را نه در ساختن اشیائی که جوابگوی نیازمندی‌های علمی زندگی‌اند می‌توان یافت و نه در بیان مفاهیم دینی یا فلسفی، بلکه باید آن را در توانایی هنرمند در آفرینش جهانی جامع و قائم‌به‌ذات دنبال کرد، که نه جهانِ نیازها و امیال عملی است و نه دنیای رویا و خیال، بلکه دنیایی است شامل این اضداد.» مارتین هایدگر در وصف هنر می‌گوید «هرگاه فلسفه و علمِ مدرن از گشایش راز هستی باز بمانند، هنر آن را می‌گشاید و بر آن داناست» و به گفته‌ی بابک احمدی «در حالی که علم با محاسبات سعی در پرده‌برداری از اسرار جهان دارد و گاهی از انجام آن عاجز می‌ماند، هنر به کشف و شهود رازها می‌پردازد و آنها را درمی‌یابد.»

این رخدادها را در فضای خلق شده‌ی معماری و موسیقی، که فرم و محتوا دو مقوله‌ی اساسی این هنرها، در هم تنیده‌اند می‌توان مشاهده کرد. علاوه بر این، آفرینش این فضاهای هنری در معماری و موسیقی متأثر است از اهداف و الزامات خلق اثر و فاکتورهای مؤثر بر طراحی همچون کانسپت، عملکرد، ابزار طراحی و ارائه‌ی قشر مخاطب، شرایط فرهنگی، سیاسی و اقلیمی. اما اینکه چرا به بررسی آفرینش این دو هنر در این مقاله می‌پردازیم، به دلیل روابط، اشتراکات و تأثیرات دوسویه‌ی این دو با یکدیگر و تأثیرات هر یک از آنها در حیطه‌ی دیگری، علی‌رغم وجود تفاوت‌هایشان است.اینک به شرح ویژگی‌ها، وجوه اشتراک و در نهایت، به کنکاش در چگونگی خلق فضاهای هر دو مقوله می‌پردازیم.

دانلود برنامه فیزیکی خانه موسیقی شامل:

  • برنامه فیزیکی فضای اصلی خانه موسیقی
  • برنامه فیزیکی بخش اداری
  • برنامه فیزیکی بخش خدماتی
  • برنامه فیزیکی بخش رفاهی
  • برنامه فیزیکی بخش آموزشی
  • برنامه فیزیکی سالن کنسرت

درباره ی دانش فا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *