سرخط خبرها
خانه / دانلود / مقاله زندگینامه و تحلیل آثار موشه سفدی

مقاله زندگینامه و تحلیل آثار موشه سفدی

مقاله زندگینامه و تحلیل آثار موشه سفدی

مقاله زندگینامه و تحلیل آثار موشه سفدی شامل ۲۲ صفحه و به صورت فایل Word می باشد که به بررسی و معرفی زندگینامه شخصی معمار موشه سفدی و بناهای طراحی شده توسط این معمار پرداخته شده است. این مقاله به صورت کاملا حرفه ای توسط تیم تحریریه دانش فا تهیه و تنظیم شده است. در این مقاله تحلیل آثار به صورت جدول و مباحث ریز گردآوری شده است.

قسمتی از مقاله زندگینامه و تحلیل آثار موشه سفدی:

سفدی در سال ۱۹۳۸ در شهر حیفا اسرائیل متولد شد و در سنین کودکی به همراه خانواده به کانادا مهاجرت کرد. در سال ۱۹۶۱ از دانشگاه “مک گیل” در رشته معماری فارق التحصیل شد. بعد از اینکه مدتی نزد “لوییس کان” در فیلادلفیا کارآموز بود، به مونترئال بازگشت تا بر روی طرح جامع نمایشگاه جهانی ۱۹۶۷ نظارت کند. در سال ۱۹۶۴ شرکت خود را برای تحقق بخشیدن به پروژه “زیستگاه ۶۷” تاسیس کرد . این پروژه که از پایان نامه اش در دانشگاه “مک گیل” اقتباس گرفته شده بود، عنصر مرکزی طرح نمایشگاه جهانی و طرحی نوآورانه در تاریخ معماری بود.

سفدی در سال ۱۹۷۰، شعبه اورشلیم دفتر خود را تاسیس کرد و به شدت درگیر پروژه بازسازی اورشلیم شد. او مسئول بخش اعظم احیای شهر قدیمی و بازسازی مرکز جدید شد که بخش جدید و قدیمی شهر را به هم پیوند میداد. در طول سالهای بعدی، مسئولیت او گسترش پیدا کرد و شامل شهر جدید مودیعین ، موزه جدید ” یاد واشم” هولوکاست و مرکز یادبود رابین شد. طی این مدت، سفدی در کشورهای در حال توسعه مانند: سنگال، ایران، سنگاپور و شمال کانادا نیز درگیر انجام پروژه بود. سفدی در سال ۱۹۷۸، پس از تدریس در دانشگاه های “ییل”، “مک گیل” و “بن گوریون” ، محل زندگی و دفتر خود را به بوستون تغییر مکان داد. او از سال ۱۹۷۸ تا ۱۹۸۴ رئیس “برنامه طراحی شهری” دانشکده طراحی دانشگاه هاروارد بود و از سال ۱۹۸۴ تا ۱۹۸۹ در بخش معماری و طراحی  عنوان استادی “ایان وودنر” این دانشگاه را داشت. در دهه های بعدی، مسئول طراحی ۶ نهاد عمومی اصلی کانادا از جمله: موزه تمدن کبک، گالری ملی کانادا و میدان آزادی ونکوور بود.

زیستگاه ۶۷ یا همان habitat 67، پروژه ای مسکونی در مونترال کانادا است که توسط موشه سفدی (Moshe Safdie) در سال ۱۹۶۷ طراحی شد. این پروژه در حقیقت، یک راه حل تجربی برای مسکن با کیفیت بالا در محیط های متراکم شهری بود. موشه سفدی، از واحدهای پیش ساخته مدولار استفاده کرد تا بتواند هزینه های مسکن و اجاره را کاهش دهد. با تأملی در مورد این مجتمع مسکونی می بینیم که دو ایده در یک پروژه اعمال شده؛ یکی در مورد پیش ساختگی و نظام مدولار و دیگری در مورد نوع جدیدی از آپارتمان سازی. البته در اصل این پروژه ی پایان نامه خود موشه سفدی در دانشگاه مک گیل در سال ۱۹۶۱ با عنوان “گزینه ای برای زندگی شهری” بود که در آن به بررسی “سیستم های ساختمانی مدولار سه بعدی” پرداخت. چند وقت بعد، مشاور پایان نامه اش؛ لویی کان (Louis Kahn) از او خواست که پروژه را برای نمایشگاه جهانی ۱۹۶۷ ارائه بدهد.

کتابخانه مرکزی ونکوور یکی از بزرگترین پروژه های فرهنگی در پایتخت کانادا به شمار می آید که در سال ۱۹۹۵ افتتاح گردید. ایده و تصمیم ساخت این بنا پس از نظرسنجی عمومی از شهروندان در نوامبر ۱۹۹۰ در دستور کار مسوولان قرار گرفت. بدین ترتیب مسابقه ای برای انتخاب طرح بنا برگزار گردید که در آن تنها از سه دفتر معماری بسیار معتبر دعوت به همکاری شده بود. انتخاب نهائی ترکیبی از نظر هیئت داوران و رای عموم مردم به طرح های پیشنهادی بود و از این میان طرح ارائه شده توسط دفتر معماری موشه سفدی توانست بیش از دیگر آثار نظر عموم را به خود جلب کند. یکی از دلایل موفقیت سفدی را می توان سابقه درخشان او در طراحی فضاهای فرهنگی نظیر موزه، گالری ملی و تالار شهر در کانادا دانست. یکی دیگر از نقاط قوت طرح، گنجاندن برج اداری ۲۱ طبقه ای در پروژه  بود که به دولت فدرال تعلق داشت و همچنین عملکردهای دیگری مثل واحدهای تجاری، رستوران ها و پارکینگ عمومی و فضای سبزی که بر فراز بام کتابخانه طراحی شد و دید بسیار مناسبی به مناظر شهر داشت.

مقاله زندگینامه و تحلیل آثار موشه سفدی شامل:

  • مقدمه
  • معرفی شخصی معمار
  • سوابق تدریس
  • آثار تألیفی
  • آثار سینمایی
  • جدول معرفی معمار و بیوگرافی
  • زمینه های فکری معمار
  • جدول زمینه های فکری معمار
  • جوایز موشه سفدی
  • جدول معرفی آثار مطرح موشه سفدی
  • تحلیل آثار بر اساس ساختار
  • تحلیل و بررسی زیستگاه ۶۷
  • تحلیل و بررسی کتابخانه مرکزی ونکوور
  • تحلیل و بررسی موزه تاریخ هولوکاست
  • استخراج مبانی نظری
  • نتیجه گیری
  • منابع و مآخذ

درباره ی دانش فا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.