سرخط خبرها
خانه / دانلود / دانلود پاورپوینت سازه در معماری

دانلود پاورپوینت سازه در معماری

دانلود پاورپوینت سازه در معماری

دانلود پاورپوینت سازه در معماری شامل ۱۰۳ اسلاید و به صورت فایل پاورپوینت می باشد که به بررسی مقوله سازه در معماری می پردازد. این فایل را می توان جهت ارائه در درس انسان طبیعت معماری نیز ارائه داد.

قسمتی از توضیحات:

žکپی برداری از طبیعت چکیده ای از طرحهای خوب طبیعت، علم چند جانبه قدرتمندی است که مشخصاً به یافتن خواصی از مصالح و ساختارها در نتیجه شکل سلسله مراتبی آنها علاقه دارد. علم کپی برداری از طبیعت، ایده های مربوط به: کارائی درجه بندی شده مصالح (مقیاس بزرگ)، پاسخهای هماهنگ (مقیاس بزرگ بسیار بزرگ و بسیار کوچک) مجموعه های کنترل هوشمند (حس و تحریک در همه مقیاسها)، معماری و کارائی اضافی را فراهم می کند. žجذابیت تقلید ازطبیعت برای معماران این است که چشم اندازی از تکامل نزدیکتر فرم و عملکرد می دهد.

معماری طبیعی در اواخر قرن بیستم رو به افول نهاد، چندین نفر از پایه گذاران این سبک مردند و در اروپا رکود اقتصادی و شروع جنگ جهانی دوم باعث کساد بازار ساخت و ساز شد. اگرچه در دهه پنجم وششم قرن بیستم این سبک معماری دوباره رواج پیدا کرد. این حیات دوباره معماری طبیعی مدیون تلاش های بنیانگذاران مدرنیسم بود. آنها صورت های تئوری معماری هندسی را عملی کردند. žدر مورد درختان نیز، وضعیت مشابه است. ساختار کلی درخت، همانند سیستم هسته مرکزی در ساختمان های بلند عمل می کند و این سازه، علاوه به نقش ایستایی، به گونه ای یک سیستم تاسیساتی است.

žاین سازه ها به یک یا چند ستون مرکزی در داخل محیط سازه (بجز نوعی خاص) نیاز دارند .این به معنای محدودیت در ارائه یک فضای وسیع بدون موانع بصری است.کابلهای نگه دارنده تا چندین متر اطراف این سازه را اشغال می کنند که این موضوع از قرار گرفتن سایر ابنیه در نزدیکی این نوع سازه جلوگیری خواهد کرد و محیط اطراف تا شعاع چندید متری باید به محوطه سازی و فضای سبز اختصاص یابد. žاستقرار سایر انواع سازه در کنار این نوع از سازه ها مجاز است.خرپاها به راحتی با انواع سازه ها ترکیب می شوند.عدم استفاده از ستون و اجزای باربر داخلی این گونه سازه ها ، می تواند میدان دیدبدون مانع بصری را به وجود آورد. استفاده از سطوح مختلف و تعداد طبقات به راحتی در این گونه سازه ها قابل وصول است.

دانلود پاورپوینت سازه در معماری شامل:

  • žدرسهایی از طبیعت
  • žمعماری با الهام از طبیعت
  • žالهام از طبیعت درطراحی سازه های بلند
  • žساختار تنسگریتی در معماری طبیعت
  • žسیستم های سازه ای
  • žسازه های ماکارونی
  • žمنابع

درباره ی دانش فا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *