سرخط خبرها
خانه / دانلود / پاورپوینت اقلیم کیش

پاورپوینت اقلیم کیش

پاورپوینت اقلیم کیش

این فایل به صورت پاورپوینت و شامل ۳۵ اسلاید بوده که قابل ویرایش است. در این مطلب به بررسی و معرفی استان هرمزگان و جزیره کیش پرداخته شده است. این مطلب بسیار کامل بوده و تمامی آیتم های لازم برای بررسی اقلیمی کیش آورده شده است.

قسمتی از توضیحات:

استان هرمزگان درجنوب ایران واقع که ازشمال شرقی با استان کرمان ودر شمال غربی ومغرب با استانهای فارس و بوشهر واز مشرق به استان سیستان وبلوچستان واز جنوب به آبهای خلیج همیشه فارس ودریای عمان محدود می شود و شامل شهرستانهای ابوموسی – بستک – بندرعباس – بندرلنگه – جاسک – حاجی آباد – خمیر رودان – قشم – پارسیان – میناب می باشد.

جزیره کیش با ۹۰ کیلومتر مربع مساحت یکی از زیبا ترین جزایر خلیج فارس است که در ۱۸ کیلومتری کرانه جنوبی ایران بین مختصات جغرافیایی ۵۳ درجه و   ۵۳ دقیقه تا۵۴ درجه و ۴ دقیقه طول شرقی از نصف النهار گرینویچ و ۲۶ درجه و ۲۹دقیقه تا ۲۶ درجه و ۳۵ دقیقه   عرض شمالی واقعشده است. طول جزیره کیش ۱۵ کیلومتر در محور شرقی-غربی و پهنای آن ۷ کیلومتر در محور شمالی جنوبی و تقریبابیضی شکل است.

میزان بارندگى در جزیره کیش بسیار کم است به همین دلیل پوشش گیاهى جزیره از گونه‌هائى تشکیل مى‌شود که در برابر کم‌آبى و شرایط گرم و دشوار، پایندگى بیشترى دارند. با وجود کمى نزولات آسمانی، موقعیت اقلیمى خاص جزیره مانند سایر نقاط واقع در محدوده خلیج فارس، باعث بالا ماندن میزان رطوبت نسبى هوا، تقریباً در بیشتر ایام سال مى‌شود. وضعیت شرجى از فروردین به تدریج شروع شده و تا ۹ ماه به طول مى‌انجامد. در مواقعى از سال و به‌خصوص در اواخر تابستان درجه رطوبت هوا به حدى مى‌رسد که نشانه‌هاى آن را برروى پوشش گیاهى جزیره و سطوح غیرقابل نفوذ سنگی، مى‌توان در هر بامداد ملاحظه کرد، گوئى شبانگاه بارانى در سطح جزیره فرو ریخته باشد.

پاورپوینت اقلیم کیش شامل عناوینی چون:

معرفی استان هرمزگان و جزیره کیش

معرفی استان هرمزگان

موقعیت استان هرمزگان

معرفی جزیره کیش

مختصری درباره جزیره کیش

پیشینه تاریخی جزیره کیش

موقعیت جغرافیایی جزیره کیش

تابش آفتاب در جزیره کیش

آب و هوای جزیره کیش

میزان بارندگی در جزیره کیش

بادهای جزیره کیش

توپوگرافی جزیره کیش

پوشش گیاهی جزیره کیش

جمعیت جزیره کیش

فرهنگ جزیره کیش

جاذبه های گردشگری جزیره کیش

بازارهای جزیره کیش

نقش اقلیم در معماری جزیره کیش

مصالح کاربردی در جزیره کیش

جهت ساختمان با توجه به اقلیم جزیره کیش

معماری جزیره کیش

درباره ی دانش فا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *