سرخط خبرها
خانه / دانلود / پاورپوینت تحلیل و بررسی خانه اپرای سیدنی

پاورپوینت تحلیل و بررسی خانه اپرای سیدنی

پاورپوینت تحلیل و بررسی خانه اپرای سیدنی

پاورپوینت تحلیل و بررسی خانه اپرای سیدنی شامل ۲۸ اسلاید و به صورت فایل PPT بوده که قابل ویرایش است. این فایل به بررسی و تحلیل سالن اپرای سیدنی به همراه تحلیل پلان ها و نقشه های این بنای فرهنگی می پردازد. این فایل به صورت کامل بوده و توسط تیم تحریریه دانش فا تهیه و تنظیم شده است.

قسمتی از توضیحات:

ساختمان اپرای سیدنی شامل یک سری طاق و قوس ساده سبک گوتیک بوده که پایه و اساس آن بر قطعات پرتغال(کره) است. ساختمان اپرا در سه طبقه شامل ۵ بخش اصلی است: تالار کنسرت و سالن تئاتر اپرا در طبقه فوقانی و تالار درام و سالن تماشاخانه و هنرکده در طبقات پایینی است.همچنین دارای چهار رستوران ، و یک فروشگاه می باشد. پارکینگ مجموعه در زیرزمین قرار گرفته که گنجایش ۱۲۰۰ خودرو را داراست و در کل مجموعه دارای ۱۰۰۰ اتاق می باشد.

تراز ورودی و سالن ها دارای فضاهای ارتباطی افقی است که در کنار فضای سالن ها قرار گرفته اند و کاربران را از ورودی به سالن ها می رسانند. علاوه بر آن ارتباط بین لابی ورودی(جنوبی) و لابی شمالی را برقرار می کنند. این راهرو در کنار فضا قرار گرفته اند و جداره دیگر آنها شفاف بوده و دید شگفت انگیزی را به خلیج سیدنی برای کاربران مهیا می سازد. مزیت این گونه مسیرها این است که یکپارچگی فضاها حفظ می شود و خود مسیر انعطاف پذیر می باشد.

مجموعه به طور کلی حجمی است که به صورت ملایم از سایت اطراف خود سر برآورده ، به تدریج ارتفاع می گیرد و روی آن طاق هایی غلافی می پوشانند که تضاد خود را به طرز آشکاری با سایر حجم و فرم های مجاور نمایان می سازند. پس به طور کلی فرم از دو حیطه تشکیل شده است: بخش نسبتا منظم با جداره های صاف که قسمت های تحتانی فرم را تشکیل می دهند و در برگیرنده فضاهای جنبی وخدماتی اند و فرم آن بیشتر تحت تاثیر مسایل عملکردی به وجود آمده اند. بخش فوقانی که ترکیبی از طاق های غلافی با اندازه و هت گیری های مختلف می باشند.

حیطه درآمدزایی شامل تراز های دوم (همکف ورودی) وقسمتی از همکف(زیرزمین دوم) می باشد که فضاهای سالن های اصلی وسالن های جنبی (تئاتر درام و تماشاخانه) را شامل می شود. فضاهای زیرزمین نیز دارای ورودی جداگانه ای از تراز همکف سایت می باشند وبدین ترتیب آنها را از بخش های خدماتی و غیر در آمدزا جدا می سازد. قسمت هایی که دارای وزن بیشتری هستند و بار زنده بیشتری در خود جای می دهند (سالن ها) در بخش مرکزی حجم کلی قرار گرفته اند.

تصاویری از پاورپوینت تحلیل و بررسی خانه اپرای سیدنی:

 

پاورپوینت تحلیل و بررسی خانه اپرای سیدنی

 

پاورپوینت تحلیل و بررسی خانه اپرای سیدنی

درباره ی دانش فا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *