سرخط خبرها
خانه / دانلود / پاورپوینت تحلیل برج اداری سوئیس ری

پاورپوینت تحلیل برج اداری سوئیس ری

پاورپوینت تحلیل برج اداری سوئیس ری

پاورپوینت تحلیل برج اداری سوئیس ری شامل ۲۰ اسلاید و به صورت فایل پاورپوینت است. در این فایل به بررسی کامل و جامع برج اداری سوئیس ری اثر معمار نورمن فاستر پرداخته شده است. قابل ذکر است منبع اصلی این فایل از بزرگترین کتاب های معماری است.

قسمتی از توضیحات:

ساختمان جدید شرکت سوئیس ری که یکی از مهم ترین شرکت های بیمه در جهان است مرکز تجمع تمام کارکنان این شرکت در شهر لندن است. شهری که با حمایت مناسب قانونی در برابر ساخت بی رویه ی ساختمان های بلند مقاومت نشان داده و در پی حفاظت از بافت های قدیمی است. این برج با ۴۱ طبقه و ۷۶۴۰۰ متر مربع زیر بنا مشتمل بر بخش های اداری فضاهای کار و یک مرکز خرید است که از تالار عمومی قابل دسترسی است.

برج دارای پلان شعاعی با محیط دایره ای شکل است. از دید نیمرخ برج به سمت بالا عریض می شود. سپس عرض آن کاهش می یابد و در قسمت انتهایی آن به حداقل می رسد. این فرم به خوبی با شرایط و محدودیت های سایت سازگار است. چنین ساختمانی نسبت به یک بلوک چهارگوش هم اندازه ی خود ظریف تر به نظر می رسد. انعکاس نور نیز در آن کاهش می یابد و شفافیت مطلوب به بهترین حالت به دست می اید. با نازک تر شدن مقطع آن در جهت پایین نیز مساحت عرصه عمومی در طبقه همکف به بالاترین حد ممکن افزایش می یابد.

طرح سازه ای برج سوئیس ری بر مبنای سازه ساختمان های بلند ساخته شده از سازه های مثلثی شکل با عناصر مورب و حلقه های افقی که در اصطلاح دیاگرید نامیده می شوند شکل گرفته است. از این روش به عنوان یک روش زیبایی شناسانه جدید در ساخت ساختمان های بلند استفاده می شود. در این روس استفاده از مهاربندی های قطری به اشکال مختلف K,X,V در سیتم های متداول به منظور افزایش مقاومت جانبی قاب ها صورت می گیرد. هدایت طبیعی نیروهای جانبی و نیروی وزن اعضا در سازه پوسته به زمین از طریق اعضای ستون مانند مورب صورت می گیرد.

پاورپوینت تحلیل برج اداری سوئیس ری شامل:

  • معرفی برج سوئیس ری
  • هدف از ساخت برج
  • شرح عملکردی برج سوئیس ری
  • سازه بنا
  • جزئیات برج
  • انرژی
  • پلان برج

درباره ی دانش فا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *